Vogeltjes in Dubai van februari tot september 2017 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu Vogeltjes in Dubai van februari tot september 2017 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu

Vogeltjes in Dubai van februari tot september 2017

Blijf op de hoogte en volg Irene

27 Augustus 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

En zo was er een heel jaar voorbij en heb ik nooit meer wat geschreven over het wel en wee van de Vogeltjes in Dubai.
Niet dat er niets gebeurd is in dat jaar, integendeel. Maar het kwam er gewoon niet van. Daarbij vroeg ik me ook lange tijd af of het wel zinvol was omdat altijd er weinig reactie uit Nederland komt op de verslagen. Maar goed, het is nu of nooit!

Er gebeurde aan het begin van het jaar op mijn werk bij Kimberly-Clark van alles: De Nederlandse manager die ik assisteerde werd na 29 jaar trouwe dienst ontslagen. Dit bracht een enorme schok teweeg, niet alleen bij mij, maar binnen de gehele organisatie. Hij was een loyale man en een graag geziene manager met veel kennis van zaken. Ondanks dat dit gebeurde werd mij te kennen gegeven dat ik mocht blijven ter ondersteuning van de CFO en de GM LAN. Iets waar ik ondanks de vreemde situatie toch wel blij mee was. Enkele weken later kwam er een nieuwe GM MENA (Middle East & North Africa) waar ik voor ging werken. Er volgde een hectische tijd, er werden wijzigingen in de stuctuur van aangebracht (wat ten koste ging van nog een aantal collega’s). Maar uiteindelijk keerde de rust op het kantoor in Dubai weer.

Op 14 mei vierden we dat Feyenoord landskampioen werd. Nadat Bart en zijn collega Kevin een week daarvoor onverrichter zaken naar Nederland waren gevlogen, mocht het nu dan eindelijk zo ver zijn.
En voor de 2e keer dat jaar hadden we toch wel graag even in Nederland willen zijn om in Rotterdam dit ultieme feest mee te mogen maken…

Tijdens de Ramadan in juni vonden we het een goed moment om met vakantie te gaan. Net als 4 jaar geleden gingen we naar Bali.
Wat hebben we daar weer genoten van dat prachtige eiland. We bezochten ‘oude plekjes’ zoals Sanur, Ubud en Amed, maar ontdekten ook daar nieuwe dingen. Ook vonden we mooie nieuwe locaties als Pemuteran en Nusa Lembongan. We genoten natuurlijk van het heerlijke eten, scooterden vaak en snorkelden veel (en zagen zelfs een zeeschildpad). Op het eind van de vakantie ontmoetten we ook Rami en Marinka (van 51 Degrees), wat erg gezellig was.

Wanneer het niet te heet was maakten we nog tochtjes in de woestijn met onze vrienden van 51 Degrees. Soms sloten we zo’n dag af met een gezamelijke barbeque of soms zagen we elkaar ook tijdens een borrel. Tijdens een van deze gelegenheden vertelden Rami en Marinka dat zij in september definitief terug naar Nederland zouden gaan om daar hun leven verder op te bouwen. Ondanks dat we wisten dat dit hun wens was, kwam dit bericht voor ons allen onverwacht snel. We hebben de laatste jaren ervaren dat afscheid nemen een onderdeel is van het expat leven, toch is het jammer wanneer dat binnen je vriendengroep gebeurd.

We hadden inmiddels besloten Paco de Pajero in te willen ruilen voor een Jeep, omdat een Jeep echt gemaakt is voor het off-road rijden en vrij onverwacht kwam er op Dubbizle (de Marktplaats in Dubai) een mooie Jeep voorbij die aan onze wensen voldeed en de beslissing was snel genomen. Goldie doet het prima in het zand, het was goede keuze waar we geen spijt van hebben!

De hete, saaie zomermaanden regen zich in Dubai aaneen, maar thuis in Nederland was het alles behalve saai: Simone had al heel snel een baan gevonden als beginnend journalist bij Omroep Zeeland in Vlissingen en gezien de afstand woon-werk verkeer zouden zij en Harald moeten verhuizen (naar een locatie met een treinstation zodat beiden nog een redelijke reistijd zouden hebben) tussen Utrecht en Vlissingen in. De keuze viel op Bergen op Zoom.
En zo gebeurde het dat na 28 jaar het laatste Vogeltje (met een Ghijsen en 2 katers) het huis in Maarssen halsoverkop verliet.
We besloten het huis niet te verkopen en lieten diverse werkzaamheden verrichten zodat het huis er weer netjes en strak uit zag om het voorlopig te kunnen verhuren. Hetgeen inmiddels gebeurd is.

• 28 Februari 2018 - 13:34

Wendy:

Super leuk alles te lezen al hadden we al het e.e.a gehoord in Nov.
    Hopelijk tot snel!

Dikke kus uit Vlissingen

• 13 Maart 2018 - 16:57

Mirjam:

Wat een leuk verslag. Gewoon blijven doen. Altijd leuk om naderhand weer te lezen. Blijf genieten van de zandbak en je werk. Groetjes.