Familiebezoek, feest en de woestijn in - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu Familiebezoek, feest en de woestijn in - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu

Familiebezoek, feest en de woestijn in

Blijf op de hoogte en volg Irene

22 Mei 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Eindelijk kwamen Harald en Simone samen naar ons toe. Het had nog wat voeten in aarde want de Hoge School voor Journalistiek gooide roet in het eten door een toets die Simone perse moest maken te verschuiven, maar het is gelukt.
Harald kwam een paar dagen eerder. Hij kwam voor het eerst naar Dubai en vond het geweldig om alle plekken die hij al zo vaak had gezien op Skype en foto’s en waar we over hadden verteld nu eindelijk in werkelijkheid te zien. Natuurlijk deden we met hem ook de high lights, o.a. naar de Souk en de Burj Kalifa.
Op de ochtend van mijn verjaardag kwam Simone aan. We begonnen met een ontbijtje in de tuin, gewoon lekker met zijn vijven eindelijk bij elkaar. ’s Middags gingen we (zonder Koos, hij was aan het werk) naar Barasti’s Bar, waar we heerlijk hebben gelounched en ’s avonds gingen we met zijn alleen uit eten bij de Dubai Fountain.
De dagen erna hebben we allerlei gezellige dingen gedaan en vooral genoten we vooral van elkaar. Het hoogtepunt was voor iedereen dat we met onze desert-vrienden in de woestijn gingen rijden. Maar 5 dagen vliegen voorbij en voor we er erg in hadden moesten we al weer afscheid nemen, echter wel met herinneringen aan mooie dagen.
En gelukkig is alle geregel en wachten niet voor niets geweest, want Simone heeft haar toets gehaald waardoor ze nu kan afstuderen.

Eindelijk heb ik dan een (tijdelijke) baan in Dubai. Van half augustus tot half november ga ik werken als PA voor de vice precident bij Kimerberly-Clark (Kleenex, Huggies, Kotex, etc.) vanwege zwangerschapsverlof van de huidige PA. Een mooie kans om werkervaring op te doen. Ik heb er ontzettend veel zin in en kijk er heel erg naar uit.

De vrijwilligers van Mawaheb kregen een vrijwilligersavond aangeboden. We gingen met een partyboot door de Marina varen naar de Palm. Er was een heerlijk Thais buffet en we konden dansen op het achterdek. Het was een supergezellige avond.

De volgende avond was het Koningsfeest. Dit jaar met een optreden van de 3JS, niet onze favoriete artiesten qua repertoire, maar de covers die ze speelden van Internationale artiesten waren heel goed en het hoogtepunt was Purple Rain, want juist die avond was bekend geworden dat Prince was overleden. Inmiddels kennen we zo ontzettend veel mensen hier dat het niet uit maakt wie er optreedt, want het is toch wel feest (met Hollandse versnaperingen, o.a. kroket, frikadel, poffertjes, vlaai, haring, paling en bier).

Omdat we het desert rijden zo leuk vinden, wilden Koos en ik ons bekwamen in het rijden in het zand. Daarom hebben we een dag rijles genomen. We kregen eerst theorieles om vervolgens de woestijn in de gaan voor de praktijkles. Eerst leerden we hoe je een auto die vast zit in het zand weer zelf los kunt krijgen. Daarna moesten we om de beurt rijden op de aanwijzingen van de instructeur. Wat een leerzame en leuke dag was dat. Maar een ding staat vast: de natuur moet je nooit onderschatten!

De week daarna konden we onze ervaring in praktijk brengen want we gingen met een groepje kamperen in de woestijn. Op een vooraf uitgezochte plek sloegen we aan het eind van de middag ons kamp op. Eerst zetten we de tentjes op, het is immers snel donker hier, en vervolgens maakte we de voorbereidingen voor de barbecue en het kampvuur. Wat een geweldige ervaring, in de warme avond onder de sterrenhemel. Het was dan ook oorverdovend stil.
Het wakker worden was wat minder, want na een gezellige avond met eten en drank, is om 5 uur wakker worden omdat het dan licht wordt wel heel erg vroeg. Maar na een ontbijtje met roereieren en spek, ging het wel weer. We hebben diverse woestijnbewoners gespot: hagedisjes, grote kevers (scarabee), oryxen en gazelles in de verte en natuurlijk kamelen en zelfs een schorpioen die zich had verschanst bij een van de tentjes. Helaas is het vanaf mei te warm om de woestijn in de gaan, maar we zijn van plan om in het najaar vaker te gaan kamperen.

En wat waren we blij, toen ons cluppie in de bekerfinale stond, dat we een kastje voor de Nederlandse televisie hebben.
We hingen vlaggen in de kamer en trokken ons Feyenoord shirt aan en waanden ons even in de Kuip. We keken samen met Kevin, Bart zijn collega die ook een echte Feyenoorder is en 2 vrienden van hem dus het werd nog een gezellig feestje na het laatste fluitsignaal.
Feyenoord heeft eindelijk weer een prijs binnen en toen ik de volgende dag naar de huldiging op de Coolsingel zat te kijken kreeg ik flashbacks van de vorige keer in 2008, toen Bart, Simone en ik daar ook stonden.

Over enkele weken begint de Ramadan en ook de schoolvakanties starten. Dubai verandert dan in een spookstad. Wie kan ontvlucht het land voor een poosje, mede door de enorme hitte. Het is inmiddels al weer iedere dag 40 graden en zelfs ’s nachts komt de temperatuur niet onder de 27 graden. Tijd voor mij ook om even een paar weekjes in Maarssen neer te strijken. Net als vorig jaar zal ik niet in de gelegenheid om iedereen te kunnen zien. Maar wie weet, tot snel en anders tot snel op Skype of app of via de mail!

  • 22 Mei 2016 - 16:00

    Mirjam:

    Hoi Irene,

    Wat een leuk verhaal weer. Het rijden en kamperen in de woestijn lijkt mij zeer avontuurlijk en uitdagend. Wel goed dat jullie rijlessen hebben genomen. Dat geeft toch een beetje gevoel van veiligheid.
    Ik kan me voorstellen dat jij je verjaardag heel speciaal hebt gevonden met je hele gezin om je heen. Het lijkt me niet gemakkelijk om Simone en Harold zo ver weg te hebben.
    Dat Simone bijna klaar is is fijn. Kan ze dat afsluiten en aan de toekomst denken. Ik vond haar interview trouwens geweldig. Ze is een echte journaliste. De juiste vragen op het juiste moment. Toppie hoor, jullie mogen met recht trots zijn.

    Leuk dat je weer naar Maarssen komt. Ik zou het leuk vinden om een glaasje wijn samen te drinken als de tijd dat toestaat.

    Groetjes, Mirjam



  • 24 Mei 2016 - 19:43

    Sandra De Wit:

    Hai Irene,

    Wat een gezellig verslag van jullie belevenissen in het verre Dubai.
    Ik kan het mij niet goed voorstellen, die temperaturen daar. Hier hebben we een paar zonnige dagen gehad en hopen op wat zonneschijn.
    Je begrijpt, dat gedeelte over F. heb ik, als Ajax-fan, natuurlijk niet gelezen!!

    Fijn dat je na de vakantie aan de slag kan!
    En wie weet gaat dan het balletje rollen....

    Ik zie je vast wel binnenkort in Maarssen in een heeeeel schoon huis!

    Hartelijke groet van Sandra

  • 26 Mei 2016 - 19:02

    ElsDumerniet:

    Hoi Allemaal,
    Lang geleden,vond deze mail ergens waar ik niks van wist....???
    Fijn ,dat jullie het zo fijn hebben gehad,met de kinderen!!! Ik denk soms,die komen
    nooit meer terug,omdat het daar volgens mij altijd feest is...?? of vergis ik mij erg??
    Hier alles ok!! Nooit gekke dingen,niet scheuren door de woestijn etc.!
    Hans volop bezig met bestralen,heeft er een kwart opzitten!! Gaat goed heeft tot nu nergens last van.
    Jongens OK. Dik zit op Menorca sinds vandaag en Marco en Wendy gaan naar Frankrijk in de schoolvakantie.
    Wij waar mogelijk naar Maarsbergen. Zo dit is het weer even liefs en een dikke kus van ons!! Els & Hans

  • 16 Juni 2016 - 00:31

    Gerda:

    Hallo Vogeltjes in Dubai,
    Wat late reaktie maar sinds ik via facebook geen verwijzing meer ontvang naar deze post vergeet ik het helaas. Maar ook via facebook zie ik wel dat jullie je niet vervelen. Dat rijden en camperen in de desert lijkt me super ! Die ervaringen pakt niemand je meer af. Begrijp je gevoel om het hele gezin weer eens om je heen te hebben als geen ander. Gouden momenten ! Fijn dat je tijdelijk werk hebt gevonden, klinkt als een goede werkervaring en wie weet wat er hierna nog op je pad komt. Ook leuk dat je een paar weken naar Maarssen komt. Had van Simone ( of van jezelf ?) begrepen dat jullie er in ieder geval met haar diploma uitreiking in oktober zullen zijn ! Hoop dat het lukt om je ff te zien als je "hier" bent, waarschjnljk al een druk schema gepland ?? Kunnen we ook eens kijken wanneer een bezoek aan Dubai uit gaat komen......Ik hoor het wel. Groetjes aan de mannen en hou je haaks xx

  • 24 Februari 2017 - 14:44

    Kaasboerinnetje:

    Hoi Irene en Koos, wat een mooie avonturen weer! Geniet erg van het lezen ervan. Veel plezier en hopelijk tot gauw! Groetjes Claudia de Wit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Vanaf december 2014 wonen Koos en Irene Vogel voor een periode van 3 tot 5 jaar in Dubai. Om het thuisfront op de hoogte te houden over ons leventje hier, is dit blog in het leven geroepen. Leuk als je ons volgt, leuk als je een reactie stuurt. Lieve groet, Koos en Irene

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 35487

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 31 December 2017

Dubai

Landen bezocht: