Het eerste kwartaal van 2016 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu Het eerste kwartaal van 2016 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu

Het eerste kwartaal van 2016

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Maart 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Misschien dachten sommigen van jullie dat ik de blog had beëindigd. Niets is minder waar, het waren gewoon drukke maanden.

Vooral druk met heel veel bezoek
Achtereenvolgens kwamen Jos en Bernadette, onze buren uit Maarssen. Sander, de vriend van Bart van het MBO. Koos zijn oom Ben kwam al voor de tweede keer en ook Paul en Christine kwamen, Christine is mijn vriendin uit Vlaardingen die ik nog van de brugklas ken.
Bezoek ontvangen is superleuk en gezellig. Ze nemen lekker kaas, drop en andere spulletjes uit Nederland mee. Maar het is ook vermoeiend. De koelkast moet gevuld zijn, je eet uitgebreid en kletst ’s avonds heerlijk lang na. Maar ja, de wekker loopt ook weer vroeg af in de ochtend en de visite draait zich nog een keer om.
Je wilt iedereen de hoogtepunten van Dubai laten zien. De verkopers in de Souk kennen mij inmiddels en de personeel van het restaurant bij de Dubai fountain ook. Ik ben al zeker 7 keer in het Dubai museum geweest en met het monorail naar het aquarium in het Atlantis op de Palm. Maar we ontdekken ook nog steeds nieuwe plaatsen.
Met Jos en Bernadette zijn we naar Al Quadra Lakes geweest, meertjes in de woestijn, en naar een flamingobroedplaats vlak bij de Burj Kalifa. Ook hebben we een superleuke vaartocht rondom de Palm gedaan met een speedboot. Met Paul en Christine lieten we op de vismarkt gamba’s bereiden en zijn we naar de plantensouk geweest, een enorme souk waar allemaal tuincentra zijn gevestigd.

Druk is het ook in de weekenden omdat we regelmatig gaan duin rijden in de woestijn. Het is er prachtig en iedere keer weer anders. Soms komen we kamelen tegen of hertjes of bezoeken we een kamelenfarm. We kwamen zelfs een keer Emirati tegen die met de valkenjacht bezig waren, heel uniek. Meestal gaan we met een vast groepje met 3 auto’s. Maar we zijn ook een keer met Dutch in the Desert geweest, met zo’n 25 auto’s. Een hele ervaring en Koos kan inmiddels aardig meekomen met de andere auto’s. Desondanks hebben we ook al een paar keer tot over de assen vast gezeten in het zand (overigens wij niet alleen hoor). Dat is altijd dikke pret natuurlijk en ieder helpt mee om de auto los te krijgen. Aan het eind van zo’n inspannende rit is het altijd weer mooi als alle auto’s weer in goede staat de weg op kunnen.

Druk ben ik ook geweest met weer een Engelse cursus van 3 weken. Iedere dag 2 uur Upper Intermediate English plus huiswerk. Grammatica opfrissen, woordenschat uitbreiden, luisteren naar snel gesproken teksten en accenten, maar vooral heel veel spreken. Ik heb er echt heel veel van opgestoken en voel me veel zekerder nu en ga gesprekken ook niet meer uit te weg. Overigens heb ik de cursus wederom afgesloten met een A-status.
Ook druk ben ik met het vrijwillerswerk bij Mawaheb. Behalve het ondersteunen in de Art-and Coffeeshop zijn er regelmatig exposities en festivals waar we voor uitgenodigd worden. Het is echt zo leuk met het team en de Artiesten. Ze kennen me inmiddels en komen gezellig een knuffel geven of een praatje maken. En oh, wat maken ze een prachtige dingen. Echt heel bijzonder.
Daarnaast ben ik ook nog steeds actief aan het zoeken naar werk. Alhoewel ik inmiddels mijn draai prima heb gevonden in Dubai. Zou het toch wel de kers op de taart zijn als er nog eens een echt baantje uit zou rollen…

Verder zijn we druk met van alles. We hebben weer mooie nieuwe planten in de tuin erbij gekocht. O.a. een paar palmen, yucca’s, een banaan, een vijg en zelfs lobeliaatjes. We hebben de eerste limoentjes al geoogst en dagelijks plukken we pepertjes van de peperplant.
We hadden vorige week opeens een barbecue ter gelegenheid van het huwelijk van Bas en Aya. Bas is de vriend van Koos uit het Premier Inn Hotel, waar zij beiden verbleven voor ieder hier permanent kwam wonen.
We zijn ook druk bezig met de rondreis naar Sri Lanka voor te bereiden. Een reis die we eind juli zullen gaan maken met Leo en Annemiek, die we 22 jaar geleden op vakantie in Spanje hebben leren kennen. Een mooi vooruitzicht.

Maar het mooiste vooruitzicht is toch wel dat Harald en Simone volgende week komen! Wat kijken we daar naar uit. We zullen voor het eerst sinds 22 november 2014 weer met zijn allen bij elkaar zijn. We kunnen niet wachten!!!

  • 24 Maart 2016 - 09:18

    Ankie:

    Wat n heerlijk leventje toch Irene. Krijg er flinke heimwee van als ik het lees. En dan zegt iedereen wat kan je nou doen in die zandbak? Wij weten wel beter hè . Bedankt.

  • 24 Maart 2016 - 22:16

    Sandra De Wit:

    Wat heb je een leuk verslag geschreven Irene! Ik dacht inderdaad dat je gestopt was met de verslagen,
    maar nu begreep ik het. Druk, druk, druk. Wat een gezellige foto's allemaal. En dan die limoentjes in eigen tuin, het lijkt wel kunst, die plant!
    Geniet er maar lekker van. Hartelijke lente-groet van Sandra

  • 16 Juni 2016 - 00:44

    Gerda:

    Hi Irene,
    Nu dit verslag ook maar gelijk gelezen, ben ik weer helemaal "bij" . Ik zit in mijn stoeltje voor de camper vlak bij de Rockies. Een keer op tijd stoppen dus tijd voor de I pad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Vanaf december 2014 wonen Koos en Irene Vogel voor een periode van 3 tot 5 jaar in Dubai. Om het thuisfront op de hoogte te houden over ons leventje hier, is dit blog in het leven geroepen. Leuk als je ons volgt, leuk als je een reactie stuurt. Lieve groet, Koos en Irene

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 35489

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 31 December 2017

Dubai

Landen bezocht: