Vogeltjes in het thuisland - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Irene Vogel - WaarBenJij.nu Vogeltjes in het thuisland - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Irene Vogel - WaarBenJij.nu

Vogeltjes in het thuisland

Blijf op de hoogte en volg Irene

01 September 2015 | Nederland, Maarssen

Het was bloedheet in Dubai: 45 graden en hoger, daardoor leek het wel een spookstad: iedereen die de hitte kon ontvluchten liet zich die gelegenheid niet ontnemen. Hoog tijd voor mij om ook de koelte in Nederland op te zoeken. Van de andere expatvrouwen had ik al begrepen dat het lastig is wanneer je in Nederland bent het thuisfront tevreden te stellen, want natuurlijk is er niet genoeg tijd om iedereen in korte tijd te zien.
We hebben geprobeerd een redelijke balans te vinden en ook nog quantity tijd met de kinderen te hebben. Hetgeen inhoud dat we sommige vrienden en kennissen helaas niet hebben kunnen ontmoeten, maar dat komt vast de volgende keer wel goed!

Het was super om Simone en Harald weer te zien. Het weer was heerlijk toen ik aankwam en het was fijn om weer eens buiten te kunnen zitten zonder binnen 10 minuten geheel nat te zijn van transpiratie. Simone en ik hebben gezellige dingen gedaan en lekker geteut en Simone heeft me lekker verwend (o.a. mosselen, tajine en ontbijt voor me gemaakt en haring en dropjes voor me gehaald) verder we zijn samen een dagje naar Maastricht geweest, waarna ik in Zuid Limburg de familie heb bezocht: zwager Ton en ‘schoonzus’ Marianne, haar zoon Geert en mijn neef David en zijn vrouw Emmie en hun dochters, wat heel erg leuk was.
Ook heb ik onze goede vrienden Ernst Jan en Annemiek bezocht en met hen en hun dochter Pauline ben ik naar Rotterdam geweest, naar de Lijnbaan, Koopgoot en Markthal en natuurlijk naar de Feyenoord-fanshop. Het was heerlijk om even terug te zijn in de stad van mijn roots.
Verder ben ik op visite geweest bij mijn oud collega’s en baas op Nyenrode, dat was gezellig en het voelde als vanouds. Ik mis mijn werk daar nog echt heel erg.
Met mijn oud collega Ellen had ik een fantastische lunch aan de gracht in Maarssen en met mijn goede vriendin Annemiek ben ik wezen stadten in Haarlem (wat een leuke stad is dat), we hebben heerlijk geshopt, geluncht en bijgekletst. Ook ben ik bij mijn kapper Danny langs geweest en heb ik eindelijk weer een goede coupe in mijn haar met een mooi kleurtje. Goh, dat soort dingen zijn toch wel heel lastig in Dubai.
Verder ik heb lekker koffie gedronken bij Metty en weer eens ouderwets staan te blauwbekken langs de lijn bij een wedstrijd die Harald moest fluiten.

Koos zou ook een lang weekend komen (we gingen immers naar Nederland om Harald zijn 30ste verjaardag te vieren) maar het was nog even heel spannend of dat zou lukken, want zijn vlucht (en de volgende) was compleet overboekt. Gelukkig is het met wat hulp van iemand die bij Emirates werkt toch nog gelukt en hij werd hij op Schiphol verrast door onze goede vriend Pascal die hem kwam ophalen.
Vanwege het tijdgebrek hadden we bedacht een borreltje te geven voor wat goede vrienden en familie. Het was heel leuk om Hans en Els, Jos en Bernadette, Frits en Mirjam, Joop en Albertine, Pascal en Antoinette, Danny, Els en Thomas en Rianne weer te zien en even de tijd te hebben om met hen bij te praten.
Verder bezochten we ook nicht Manon en oom Ben in Vlaardingen.

Uiteindelijk was het verjaardagsfeestje voor Harald waar we eigenlijk voor gekomen waren. Het was een prachtige dag met hun vrienden en familie, die werd besloten met een barbecue. Hier hadden we gelegenheid bij te praten met Rie en Laurens en Mariska en ook neef Merlijn kwam nog even langs.
Ten slotte hadden we nog tijd om eindelijk het nieuwe huis van Inge en Ico te gaan bekijken en onder het genot van een etentje hebben we ook met hen bij kunnen praten.

Voor we het wisten zaten we al weer in het vliegtuig terug naar Dubai. Daar aangekomen viel de hitte weer op ons. Oh ja, pfff, zo heet is het hier. Maar toch is het anders: we hebben even kunnen bijtanken in Nederland, genoten van de koelte, van het groene landschap, van Hollandse lekkernijen… Maar we kunnen vooral terug kijken op supergezellige en liefdevolle dagen en daar kunnen we wel weer even op teren!

  • 08 September 2015 - 17:43

    Jaco Steehouwer:

    Hallo Koos en Irene,

    Ik ben waarschijnlijk de laatste van wie jullie een berichtje verwachten, maar ik zal het even kort uitleggen. Ik werd vanmiddag gebeld door Piet van der Stelt (de stucadoor) met de vraag of ik een telefoonnummer van jullie heb. Jullie schijnen hem gebeld te hebben, maar hij krijgt jullie niet meer te pakken. Al struinend over het internet zag ik dat jullie in Dubai vertoeven. Klinkt goed !
    Koos nog altijd in de handel ? Ik zit nog altijd in het Aluminium.
    Leuk dat het jullie ook goed gaat.

    Groeten,

    Jaco Steehouwer

  • 25 September 2015 - 17:37

    ElsDumerniet:

    Hoi, even een tussendoor berichtje. Marco is hier met Wendy. Ze hadden het over UGGS. zijn die bij jullie te verkrijgen? Denk dat jullie er niet aan hoeven denken,maar laat even weten wat die bij jullie kosten!!

    Heel erg bedankt en mail je later langer!!! Liefs van ons,Els & Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Vanaf december 2014 wonen Koos en Irene Vogel voor een periode van 3 tot 5 jaar in Dubai. Om het thuisfront op de hoogte te houden over ons leventje hier, is dit blog in het leven geroepen. Leuk als je ons volgt, leuk als je een reactie stuurt. Lieve groet, Koos en Irene

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 765
Totaal aantal bezoekers 35481

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 31 December 2017

Dubai

Landen bezocht: