Op naar de vakantie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu Op naar de vakantie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu

Op naar de vakantie

Blijf op de hoogte en volg Irene

14 Juni 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na een aantal drukke weken, hebben we het de laatste weken gelukkig wat rustiger gehad. Er is dan ook weinig te melden. Daarbij is het gewoon bloedheet en moet je jezelf echt een beetje in acht nemen, anders houdt je het niet vol.

We zijn een keertje met de nieuwe Franse collega van Koos, Franck en zijn vrouw Sandrine, die hier inmiddels ook is, naar het strand geweest. Dat ging nog net, de zee was heerlijk lauw en het strand bloedheet, dus na een uurtje moesten we weer weg wezen. Vervolgens zijn we gaan lunchen. Het was een gezellig dagje.

Ook heb ik een leuke afscheidsavond gehad met de Zandlopers. De aanleiding was de naderende zomer vakantie (veel dames gaan dan voor vele weken, zo niet maanden naar Nederland of andere landen in Europa om de hitte en de ramadan te ontlopen) en het afscheid van Ankie, zij gaat vanwege gezondheidsredenen van haar man vervroegd terug naar Nederland. Erg jammer, maar ja, zo gaat het hier: men komt en men gaat en een enkeling blijft heel veel jaren.

Verder hebben wij ons verdiept in onze nadere vakantie naar Thailand, we hebben een vlucht geboekt naar Bangkok en een hotel voor een paar nachten in Bangkok en Kanchanaburi (dat is bij River Kwai) en een nachttrein naar Chaing Mai in het noorden. Verder passen we het reisplan ter plekke aan.
Ook heb ik een poezenpension geboekt voor Tira en Roma, want Bart zijn vakantie naar Bali overlapt een week met de onze. Ik ben benieuwd hoe de dames dat zullen vinden, het is best een klein hok waar ze in zitten en ze worden maar 3 keer per dag vrij gelaten in de gemeenschappelijke speelruimte, alles airconditioned dat wel, maar het is toch even wat anders dat hier alle vrijheid hebben in de tuin.

Inmiddels hebben we een tv-kastje aangeschaft en kunnen we live en achteraf alle Nederlandse zenders kijken. Gewoon weer eens lekker RTL Late Night zien, daar kun je toch wel heel blij van worden…
Uit de tuin hebben we de eerste vruchten geoogst: mango en watermeloen, echt superzoet, heerlijk. De tomaten- en aardbeienplantjes hebben het heel er zwaar in de hitte, ondanks het sproeien en zullen het waarschijnlijk niet gaan redden. Waarschijnlijk moeten die gewoon pas in oktober de grond in.

De Bed en Breakfast is ook aardig vol aan het stromen dit najaar: als het goed is mogen we Rie, Pascal en Antoinette, Pim en tenslotte Albertine verwelkomen. Erg gezellig, we kijken er nu al naar uit! Hopelijk kunnen Harald en Simone ook nog komen, dat zouden we helemaal geweldig vinden.

• 14 Juni 2015 - 10:32

ElsDumerniet:

Hoi Lieverds,eindelijk even een moment om te reageren.Wat was het leuk met de verjaardag van Hans,jullie telefoontje en de foto van Koos met een pint,super!!! Als ik zo de verhalen lees,zijn jullie altijd druk!!!!!

Vergeten jullie jezelf niet??? Wat een hitte,dat zal wel wennen zijn.Leuk en allemaal weer op vakantie,je kan wel zien waar het geld zit!!!! Geniet maar lekker,wij gaan wel naar Maarsbergen!!! Ook heerlijk.
    Hier alles goed,geen gekke dingen. Marco heeft een vriendin WendyHele spontane meid.Klikt enorm goed tussen de meisjes,dat is een pre !!!!! We wachten het maar af.Ben er blij mee,kan hij eindelijk na 4 1/2 jaar eens verder met z'n leven,na alle shit. Dik en Astrid zitten in Portugal met vakantie.

Dean wordt 9-7 alweer 4 jaar,de kleine meid is 1 1/2. Zijn leukerdjes!!!
    Het weer bij ons is ook iedere dag anders,steeds veel wind,ook een koude wind,temperaturen heel wisselend,
    dan 12gr,dan weer 25gr. Niet standvastig,maar we zien wel wat de zomer brengt!!!!

Dit is het weer even voor nu.Fijne vakantie,doe Bart de groeten,heeft hij het naar zijn zin????? Ook een dikke kus voor jou en Kobus. Liefs Els & Hans

• 14 Juni 2015 - 19:16

Ellen:

Ha there,

wanneer gaan jullie precies met vakantie?

Hier alles kids, gisteren dagje Amsterdam gedaan met Annemarie en Ellen. Voor het eerst sinds 25 jaar weer met de tram, zwartgereden haha. Vandaag heerlijk op terras bij de Heeren van Maarssen gezeten met Jan en Yvonne., met echte hollandse bitterballen.

Goed te zien dat jullie je zo vermaken en nu een prachtige reis voor de boeg!!

We appen wee Ireen.

Kus El