Gezellige dagen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu Gezellige dagen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu

Gezellige dagen

Blijf op de hoogte en volg Irene

21 Maart 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Op 9 maart kwam ons eerste Nederlandse bezoek: Koos zijn oom Ben die bij ons kwam logeren en ‘neef’ Wim (Amazing Stroopwafel) Kerkhof en zijn zoon Merlijn. Tijd om uitstapjes te plannen en leuke dingen te zien.
De eerste dag begonnen we met een drankje in een café met uitzicht over de Marina en aansluitend een wandeling door de Marina naar het strand, een goede gelegenheid om het moderne Dubai te beleven.
De volgende dag gingen we naar de Souk, natuurlijk met een vaartochtje over de Creek met een abra. We bezochten daar het Dubai museum, wat erg interessant was. De geschiedenis van Dubai door de eeuwen heen tot de huidige tijd kun je daar op een aardige manier ervaren.
De dag erop gingen we naar de Dubai Mall, met het indrukwekkende aquarium als hoogtepunt, gevolgd door een bezoek aan de Burj Kalifa, de hoogste toren ter wereld waar je in 1 minuut met de lift naar de 124e verdieping gaat. Helaas hadden we een verkeerde tijd geboekt, net na zonsondergang, en was het erg druk boven (=leermoment). Tot besluit hebben we heerlijk Libanees gegeten op het plein bij de Burj waar het lichtorgel ieder half uur speelt, erg indrukwekkend.
Wim en Merlijn ging de volgende dagen naar Oman en Ben en ik hebben deze dagen benut om naar het strand te gaan. Alhoewel het flink waaide (we hebben al weken last van zandstormen) was het toch wel lekker. Ondertussen kwam collega Robert van PFF met zijn gezin nog even naar ons huis kijken en zijn we met zijn allen naar Barasti geweest, een hippe standtent aan de Marina.
In het weekend hebben Koos, Ben en ik Al Ain bezocht, een oase in het binnenland, waar veel bezienswaardigheden zouden zijn. Helaas viel dit nogal tegen, de musea en oase waren niet de moeite waard en de kamelenmarkt was in eerste instantie niet te vinden, maar het was wel een leuke dag.
De laatste dag, toen Wim en Merlijn weer terug waren, hadden we een dessert safari gepland, met een 4-wheeldrive door de woestijnduinen crossen en vervolgens eten in een bedoeïenentent met diverse optredens van buikdanseressen.
Kortom de eerste week met gasten is voorbij gevlogen, maar het was supergezellig (maar ook vermoeid).

De avond daarna stond het volgende etentje al weer gepland: een andere collega van Koos was hier een week aan het werk en zijn vrouw was ook hier en zij vonden het ook leuk om mij te ontmoeten dus gingen we met zijn vieren uit eten bij een geweldig Mexicaans restaurant in het Marriott Hotel.

Tot besluit was Koos zijn vriend Bas jarig deze week en gingen we ter gelegenheid hiervan met een man of 20 varen op zee, rondom de Palm, de Marina in en voor de kust zwemmen. Dit was echt superleuk, met Koos zijn ‘oude’ vrienden uit het hotel.

Nu weer terug naar het gewone leven in Dubai:
Koos heeft het erg druk bij PFF, er zijn ook diverse veranderingen op kantoor.
Bart werkt nu ruim 2 weken bij Dessert River en heeft het erg naar zijn zin. Hij moet echt keihard werken en heeft zelfs al 2 keer een nacht moeten doorwerken. Hij komt in de meest luxe hotels en huizen in Dubai en Abu Dhabi en heeft zelfs al sjeik Mohammed bin Rashid Al Maktoum gezien bij een van de evenementen.
Ik werk momenteel ook een paar dagen per week om mijn buddie Ellen te helpen met het omzetten van de webshop naar een nieuwe website. Een heidens karwei en niet het leukste werk, maar het moet wel serieus gebeuren en op kantoor daar is het wel gezellig.

Inmiddels wordt het langzaam maar zeker warmer. We hebben al weken af en aan last van zandstormen en dat merk je niet alleen buiten, dat fijne zand kruipt overal tussen, dus het huis ligt ook dagelijks vol met zand (ook in de kasten etc.) en het hebben van een maid een aantal dagen in de week is hier echt geen overbodige luxe.
Het lijkt er echter op dat de stormen heel langzaam minder worden en de temperatuur is aan het oplopen. Het is nu dagelijks rond de 30 graden en ook ’s avonds kunnen we iedere avond buiten zitten (op het nieuwe tuinstel). Soms is het luchtvochtig en wat benauwd, maar de meeste dagen is het gewoon lekker weer.
Wanneer we met Simone en Harald skypen of vrienden in Nederland en we zien hen dan met dikke truien aan, kunnen we ons nauwelijks voorstellen dat het bij jullie nog zo koud is. Raar hè, dat je dat zo snel kunt vergeten?

• 21 Maart 2015 - 20:47

Ellen:

Ha lieve luitjes,

wat een andere wereld leven jullie in zeg! Wij ploeteren voort tussen koude en behaaglijkheid, maar het blijft behelpen:-)

Ik heb je geappt Ireen.

Voor nu een dikke kus voor jullie allemaal vanuit somber Maarssen (we houden zelf de stemming er wel in hoor).

XXEl

• 22 Maart 2015 - 01:01

Ron:

He Dubai hangers, leuk dat jullie inmiddles de omgeving van Dubai leren kennen. Ben zelf ooit in Al Ain geweest vanwege een voor mij beruchte klant Midex. Een vracht airline van Dubai.
    Volgens mij in de middle of nowhere, maar wel leuk om heen te rijden.
    Hier in Miami gaat de (korte) lente ook over naar de (vochtige) zomer. De temperaturen lopen ook weer aardig op.
    Ik mag volgende week een weekje Nederlands weer proeven, vast oefenen voor volgend jaar als we terug zijn.
    Veel succes met alle werkzaamheden van jullie alledrie en wie weet to volgend jaar

Groetjes Ron

• 06 April 2015 - 15:21

Corrie En John:

Lieve mensen,
    Irene bedankt voor het app-bericht. Wij hebben inderdaad al een paar keer geapped maar ik had jouw nieuwe telefoonnummer nog niet opgeslagen in mijn mobile telefoon. Dat heb ik nu dus wel gedaan en maak ik gelijk maar gebruik van de gelegenheid om de blog te lezen en een reactie te sturen. Zo te lezen gaat het wel goed daar met jullie en ik begreep van Irene dat zij een geweldig verjaardagscadeau heeft gekregen doordat Simone plotseling voor haar neus stond in Dubai. Dat zijn zo van de cadeaus waar je wat mee kunt en ook aangename verrassingen zijn in het leven. Goed te horen dat Bart ook al een baan heeft daar dus Irene nu jij nog en dan is het allemaal weer okay. Vanaf nu gaan wij de blog wat vaker volgen zodat wij elke keer weer op de hoogte zijn van het wel en wee van jullie in Dubai.
    Bij ons gaat het allemaal goed. Corrie zit nu lekker op Lanzarote en ik ben bezig om te zorgen dat er een geheel nieuw toilet komt. Ik moet nog steeds wennen aan mijn status van vroegpensioen maar het gaat al wel een beetje beter. Voor de rest gaat het goed met onze club Feyenoord en wellicht komen ze weer op trainingskamp in Dubai. Als ik dan mee kom en bij jullie ga logeren wil ik geen zand tussen de lakens vinden hoor haha. Tot horens of schrijven en alle liefs van Corrie en John.