Een week van ontwikkelingen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu Een week van ontwikkelingen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu

Een week van ontwikkelingen

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 Maart 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Soms lijkt alles een beetje vast te lopen. Zo was ik op zoek naar een mooie slaapbank, want onze eerste loge komt 9 maart al. Maar in winkels en op Dubizzle (de Marktplaats van Dubai) nergens kon ik vinden wat ik zocht: de goede kwaliteit, in de goede maat voor een schappelijke prijs. We waren al alternatieven aan het bedenken in de vorm van Airbnb, hotels, luchtbedden, ect.
Tot ik opeens een supermooie slaapbank tegen kwam op Dubizzle. Het transport van de bedbank leek een probleem, maar gelukkig had Koos aan het begin van de week zijn nieuwe auto gekregen, een mooie Ford Edge, waar ook een olifant in past (nee niet alleen Ollie) en met wat hulp was de bank zo vanuit de Marina bij ons thuis. Vervolgens naar de Dragon Market (een hele grote Chinese Mall waar je echt alles kunt kopen voor huis en tuin) voor een scheidingswand en lamellen.
En opeens was daar opeens een mooie logeerkamer in de Vogel Residence.

Alle papieren voor mijn resident permit waren inmiddels compleet en ik kon dus eindelijk voor mijn medical (een buisje bloed geven en röntgenfoto van de longen laten maken) en het document zelf (vinger-en handafdrukken en foto’s) op pad. Dankzij Koos zijn inspanningen: hij had een VIP-behandeling geregeld (dan hoef je niet tussen 600 Indiërs aan te schuiven, maar ga je naar een ‘Europees loket’) was ik binnen een paar uurtjes klaar.
De volgende de dag gingen we naar Immigratie waar Koos mijn formulier moest ondertekenen (jaja) en zie daar: ik mag ook 3 jaar blijven, maar er staat wel een aantekening in mijn paspoort: Housewife, not allowed to work. Dit houdt in dat als ik een baan vind, Koos een ’no objection letter’ (verklaring van geen bezwaar) moet tekenen. Het moet toch niet gekker worden. In ieder geval hoef ik geen Hatta-run meer te doen.

Harald had inmiddels eindelijk de Ka kunnen verkopen, maar het overdrachtsbewijs bleek onvindbaar in Maarssen en nee, het is echt niet hier. Dus snel een nieuwe aangevraagd in de hoop dat het zou lukken vanwege de adresgegevens die niet meer klopten. Maar oh wonder, alles was op tijd in orde voor de overdracht en daar zijn we heel blij mee want nu ik een permit heb moet ook mijn rijbewijs omgezet worden en dan kunnen we ook een auto voor mij kopen.

Met het vinden van een baan wil het nog niet zo vlotten en soms wordt je daar een beetje zat van. Ik ben deze week, in tegenstelling tot Bart, niet zo actief bezig geweest. Ik heb het gevoel dat ik op een andere manier sneller aan het werk kom dan domweg te reageren op vacatures on line, omdat je dan in de massa terecht komt en je net de mazzel moet hebben dat ze jouw cv eruit pakken.
Je moet hier vooral veel netwerken en veel mensen zijn welwillend te helpen. Ik probeer dat op allerlei manieren en heb het gevoel dat dit uiteindelijk resultaat zal opleveren.
Bart daarentegen kreeg de ene na de andere afwijzing binnen. Op eentje na, bij het Movenpick Hotel. Daar zat hij bij de laatste 10 maar viel uiteindelijk af omdat hij nog geen permit heeft en de andere kandidaten wel. Dan hoeft zo’n bedrijf dan niet te regelen. Ook hij was het even helemaal zat.

Woensdagavond hadden we een feestje bij mijn buddy Ellen en haar man Joost: zij zijn samen 100 jaar geworden. Zij wonen al 12 jaar in Dubai en kennen veel mensen die ons eventueel verder zouden kunnen helpen in onze zoektocht naar een baan. Het was een leuk gezelschap en Bart werd door Ellen gelijk aan iemand voorgesteld die connecties bij diverse hotels had en ik was in gesprek met iemand die een eigen events-verhuurbedrijf heeft.
Om kort te gaan, voor we naar huis gingen had Bart een uitnodiging om de volgende dag bij het events-verhuurbedrijf te komen meelopen, wat vervolgens resulteerde in een aanbod voor een heuse baan als Event Supervisor bij Desert River (www.desertriver.com), iets dat erg bij hem past en waar hij heel erg blij mee is (en wij ook). Dit houdt ook in dat zijn werkgever na zijn proeftijd zijn permit gaat regelen en dat hij dan ook in Dubai kan blijven.

Ook ik ga een dagje werken: mijn buddy heeft een dierenartspraktijk en heeft wat extra hulp nodig op administratief gebied. Erg lief van haar om mij te vragen en leuk om een beetje werkervaring op te doen in Dubai.
Het feestje was dus behalve erg gezellig, ook een feestje voor ons!

  • 06 Maart 2015 - 09:29

    Gerda:

    Met soms grote en soms weer kleine stapjes vooruit.....maar het klinkt allemaal goed toch ?
    Ik heb in Miami geen social security number dus mag ik daar ook niet werken, ik wilde dat echter ook helemaal niet. Als er bezoek kwam, wat vooral in de eerste 2 jaar regelmatig gebeurde, dan wilde ik daar bij zijn en daar volop van genieten ! Ook ga ik 4 keer per jaar maar "huis" dus al met al niet te combineren met een vaste baan voor mij. Een mens moet keuzes maken toch ? Ik zeg altijd maar : ik ben een " desperate housewife "

  • 06 Maart 2015 - 18:19

    Bernadette:

    Ja, de realiteit is niet makkelijk. Maar ik ken je/jullie. Je geeft niet op. Er komt vast iets op je pad. Dat netwerken is een goede manier om iets te vinden. Succes. Wij duimen!

  • 12 Maart 2015 - 14:24

    Jolien:

    Wat een mooie ontwikkelingen Irene :) Gefeliciteerd voor Bart!

    Groet,
    Jolien

  • 12 Maart 2015 - 14:54

    Karin:

    Ha Irene, wat een goede vooruitzichten, fijn voor jullie!
    We hebben hier nu een stralend blauwe lucht trouwens en de crocusjes e.d. op NY zijn weer prachtig!
    Mooie auto van Koos, fijn wit ook, die kun je niet ontwijken -:)
    groet Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Vanaf december 2014 wonen Koos en Irene Vogel voor een periode van 3 tot 5 jaar in Dubai. Om het thuisfront op de hoogte te houden over ons leventje hier, is dit blog in het leven geroepen. Leuk als je ons volgt, leuk als je een reactie stuurt. Lieve groet, Koos en Irene

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 35474

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 31 December 2017

Dubai

Landen bezocht: