Oude bekenden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu Oude bekenden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Irene Vogel - WaarBenJij.nu

Oude bekenden

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Februari 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Een paar weken geleden probeerde Koos zijn oude zakenvriend Stuart te benaderen om een aanvraag te doen voor materiaal voor een te plaatsen order. Koos had hem al een aantal jaren niet meer gesproken en was dan ook erg verbaast dat men hem vertelde dat Stuart niet langer werkzaam was bij het bedrijf, want hij was de directeur/eigenaar.
Het contact werd snel gelegd en het gesprek bleek voor beiden verrassend: Stuart heeft zijn bedrijf afgelopen december voor een miljoenendeal had verkocht en hij op zijn plaats wist natuurlijk ook niet dat wij inmiddels in Dubai wonen. Maar het werd nog leuker: Stuart en zijn vrouw Rachel zouden de volgende dag met hun kinderen en vrienden voor het eerst sinds jaren met vakantie gaan en raad eens: ze gingen naar Dubai!
Die zaterdag zou Stuart met een aantal mannen en jongens gaan zeevissen en Koos en Bart werden gelijk uitgenodigd om mee te gaan. Het was een prachtige dag en behalve dat er verhalen werden uitgewisseld en oude vriendschapsbanden werden hersteld, vingen de mannen ook nog van alles waaronder diverse zeebaarzen en Koos heeft zelfs een barracuda gevangen.
Natuurlijk volgde er nog een ontmoeting, want ook de dames wilden elkaar wel weer eens zien en een paar dagen later zijn we met zijn allen gezellig uit gaan eten bij een Italiaans restaurant in de Souk Madinat.
Koos is op het huwelijk van Stuart en Rachel, 25 jaar geleden, zijn best man (getuige) geweest. En we hebben diverse keren over en weer bij elkaar gelogeerd (zij wonen in Yorkshire). Koos en Stuart zagen of spraken elkaar nog een enkele keer zakelijk, maar de laatste keer dat ik hen had gezien was 20 jaar geleden en inmiddels hebben zij ook 3 kinderen. Kortom het was een mooie avond vol verhalen en herinneringen, echt heel leuk.
Tot slot werd Bart nog uitgenodigd om de hele dag mee te gaan naar het Aquaventure waterpark bij hen in het Atlantis Hotel op de Palm. Je moet maar mazzel hebben!

Via de Nederlandse vereniging is er op maandagochtend een wandelclubje. Een uur lang wandelen langs het strand en een kopje koffie na. Ik heb me hier inmiddels bij aangesloten. De meeste dames zijn van mijn leeftijd en we hebben leuke gesprekken. En van het een komt het ander: de een weet dit, de ander dat en er is oprechte belangstelling over en weer. Kortom, het lijkt mutserig, maar dat is het niet en prima om te doen.

De collega's van PFF vroegen al weken wanneer de housewarming zou zijn. Dus afgelopen vrijdag moest het er maar eens van komen: ’s middags kwamen er een stuk of 15 Indiërs een kijkje nemen hoe die Hollanders nu toch wonen. Het was qua weer niet zo’n goede timing: we hadden last van een flinke zandstorm, de ergste in jaren wordt gezegd, en het was stikbenauwd, 36 graden. Dat mocht de pret echter niet drukken en ze vonden het wel wat, het huis was mooi en vooral onze antieke spullen vonden ze interessant. Het was heel gezellig en tot slot hebben we met de meesten nog Libanees gegeten hier.

Tot besluit nog breaking news: mijn resident permit wordt afgegeven! Jippie, dat scheelt een maandelijkse Hatta-run!

• 24 Februari 2015 - 14:42

Bernadette:

He dan wandelen we allebei op maandagochtend, wel met tijdsverschil natuurlijk! Fijn dat die permit er nu is.

• 25 Februari 2015 - 16:13

Ellen:

Ha Ireen,

weekje ruilen?

vanuit druilerig Nederland.

XEllen

• 04 Maart 2015 - 12:33

Annemiek En Leo:

Ha, he he. Ja we lezen wel maar vergeten dan weer te reageren!
    Leuk om het allemaal te lezen. Te meer omdat ik zelf een aantal jaar geleden in Dubai ben geweest en je dus een beeetje de sfeer hebt geproefd.
    Hier alles wel, ik bel/skype je snel.
    Nog steeds koud maar in het weekend weer graden in de 2 cijfers!! Iedereen is eraan toe! Heel Nederland heeft zowat de griep gehad en we hebben allemaal een ernstig tekort aan (zon)licht.
    De jongens druk aan de studie, Edu wil deze zomer zijn batchelor. Bas druk bezig met zoeken naar woning in Amsterdam. Hij had iets gevonden maar gisteravond bleek dat dat heel misschien niet doorgaat ;-( We wachten het af. Jasper enthousiast met studie fysiotherapie.
    Onze tuin heeft een opknapbeurt gehad na 22 jaar! Was wel nodig. Nieuwe beschoeiing.
    En de rest vertel ik je later over de telefoon/skype.

groetjes Annemiek en Leo

• 04 Maart 2015 - 12:33

Annemiek En Leo:

Ha, he he. Ja we lezen wel maar vergeten dan weer te reageren!
    Hier alles wel, ik bel/skype je snel.
    En de rest vertel ik je later over de telefoon/skype.

groetjes Annemiek en Leo